Hogyan alkalmazkodjunk a technológiai változásokhoz és a fogyasztói szokások átalakulásához?

A marketing világa idén is tovább gyorsul. A technológiai újítások, az új platformok, a vásárlói viselkedés átalakulása minden eddiginél nagyobb kihívást jelentenek. Azok a vállalkozások, amelyek nem csupán reagálnak ezekre, hanem előre is gondolkodnak, előnybe kerülhetnek.

Fizetett hirdetések mint hatékony eszközök

A FutureManagement szolgáltatásmarketingjének csapata pontosan tisztában van azzal, hogy a fizetett hirdetések még mindig a leghatékonyabb marketing eszközök. Nem véletlen, hiszen a világon több százmillió felhasználó ismer meg új márkákat az online hirdetéseken keresztül, így fontos azok közül kitűnni. Ezek a megjelenítések nemcsak hatalmas tömegeket érnek el, hanem egyre pontosabban célozhatóak, ez teszi őket igazán értékessé.

Ebben az évben a hangsúly nemcsak a mennyiségen, hanem a minőségi elérésen is van. A releváns üzenet, a megfelelő időpont, a tökéletes formában történő közlés mind plusz lehet, ami kiemel a versenytársak közül. Fontos azonban, hogy a reklámok ne tolakodóak, hanem személyesek és történetmesélésen alapulók legyenek. Ezzel könnyebben kapcsolatot teremthetünk a potenciális vásárlókkal.

A termékminőség fontossága: a digitális szájreklám motorja

Az emberek nagy része szeret olyan márkákat ajánlani, amelyekben tényleg megbíznak. Ennek első számú alapja a kiváló termékminőség. A közösségi médián keresztül terjedő ajánlások értéke azonban felbecsülhetetlen, különösen egy olyan világban, ahol mindennél fontosabb a hitelesség.

Egy-egy jól időzített, valós fogyasztói problémára adott reakció akár vírusként is terjedhet. Történt például egy olyan, amikor egy hajápolási márka az egyik közösségi média felhasználó számára küldött egy ajándékcsomagot, miután az kétségbeesve posztolt hajhullásról. Az emberek azonnal reagáltak, a márka pedig pillanatok alatt elvesztette a közönség bizalmát és szimpátiáját. Nagyon óvatosan kell tehát bánni azzal, hogy kinek és mit küld a márka, hiszen könnyen a visszájára fordulhat a dolog.

Ismét teret nyernek a hosszabb tartalmak

A Z generáció különösen nyitott a hosszabb, mélyebb tartalmak iránt, ami új távlatokat nyithat meg a márkák számára. Ez ugyanis lehetőséget ad komplexebb történetek elmesélésére. Egyre inkább az látszik, hogy nem csupán a gyors és rövid formátumokra van igény, hanem bizony a tudatos vásárlók keresik azokat a tartalmakat, amikben el tudnak mélyülni. Érdemes olyan blogos tartalmakat vagy videókat készíteni, amelyek több értéket adnak, oktatnak, valamint inspirálnak.

De hiába minden, ha nem figyelünk a digitális világ változásaira. Az információ továbbra is meghatározó. A fogyasztók nagy része a Google-t és más keresőmotorokat használja, ha valamiről tájékozódni akar. Éppen ezért fontos egy jól felépített SEO-stratégia, főleg akkor, ha hosszabb távon akarunk hitelességet és organikus eléréseket generálni.

Hasonló tartalmak

A hőlégballonozás bűvölete

A hőlégballonozás bűvölete

Megesett már Önnel, hogy olvasott valamiről, ami végül szinte megszállottságként kísérte egy ideig? Lehetséges, hogy pont a hőlégballonozás az, ami...